Index

Voorpagina
Beurslinks
Editorials
Adverteren
RSS-feeds
Twitter pagina

Dossiers

Eurocrisis
Kredietcrisis
Griekenland
Spanje
Portugal
Ierland
België

Tag cloud



Hoofdredactie

Hans Jager

Gastbijdragen

Wessel Aslander
Edwin Res
John Mauldin (VS)
Peter Schiff (VS)

Archieven

01 Mei - 31 Mei 2013
01 Mrt - 31 Mrt 2013
01 Feb - 28 Feb 2013
01 Jan - 31 Jan 2013
01 Dec - 31 Dec 2012
01 Nov - 30 Nov 2012
01 Okt - 31 Okt 2012
01 Sep - 30 Sep 2012
01 Aug - 31 Aug 2012
01 Jul - 31 Jul 2012
01 Jun - 30 Jun 2012
01 Mei - 31 Mei 2012
01 Apr - 30 Apr 2012
01 Mrt - 31 Mrt 2012
01 Feb - 29 Feb 2012
01 Jan - 31 Jan 2012
01 Dec - 31 Dec 2011
01 Nov - 30 Nov 2011
01 Okt - 31 Okt 2011
01 Sep - 30 Sep 2011
01 Aug - 31 Aug 2011
01 Jul - 31 Jul 2011
01 Jun - 30 Jun 2011
01 Mei - 31 Mei 2011
01 Apr - 30 Apr 2011
01 Mrt - 31 Mrt 2011
01 Feb - 28 Feb 2011
01 Jan - 31 Jan 2011
01 Dec - 31 Dec 2010
01 Nov - 30 Nov 2010
01 Okt - 31 Okt 2010
01 Sep - 30 Sep 2010
01 Aug - 31 Aug 2010
01 Jul - 31 Jul 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Mei - 31 Mei 2010
01 Apr - 30 Apr 2010
01 Mrt - 31 Mrt 2010
01 Feb - 28 Feb 2010
01 Jan - 31 Jan 2010
01 Dec - 31 Dec 2009
01 Nov - 30 Nov 2009
01 Okt - 31 Okt 2009
01 Sep - 30 Sep 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Jun - 30 Jun 2009
01 Mei - 31 Mei 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Mrt - 31 Mrt 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Dec - 31 Dec 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Okt - 31 Okt 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Mei - 31 Mei 2008
Aug 2005 - Apr 2008

Links

Beurs.nl
NU.nl Economie
Beleggen.blogo.nl
Edelmetaal-info.nl
Psychologie & beleggen
Golden Gecko
Bankblog Peter Verhaar
Amsterdam Trader
meer links

Zoek!

Stuff

Powered by Pivot - 1.40.5: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 
XML: Atom Feed 
© Blikopdebeurs.com 1999-2011
Disclaimer

« 'Hogere BTW nekt nieu… | Home | Einde 'Merkozy', Holl… »

PvdA hint op uitstel ratificatie EU-pact

06 05 12 - 16:25

Een simpele vraag van FD-journalist Martin Visser aan Diederik Samsom: gaat de PvdA ratificatie van het Europese fiscale pact (3%-regel) controversieel verklaren? Na wat ontwijkende antwoorden (‘Haags vraagje’) verwees Samsom naar  Duitsland, daar "wordt ook gewacht met ratificatie tot na zomer". Ook steunt hij de Franse socialist Hollande die ‘aanvullingen’ op het pact wil. Eerder spraken zowel  Samsom als Plasterk zich uit voor het begrotingspact. Gebruikte Tags: , , , ,
negen reacties

1500 miljard euro naar de banken, QE1 en QE2 in Amerika, voortdurend yennen drukken.
Het heeft allemaal tot niets geleid.
Bezuinigen en economische groei inzetten, dat is het enige.
Bijvoorbeeld:
een europese topuniversiteit
een europese straaljager
een europees hoge snelheidslijn
een europees belasting en investering ministerie
een importheffing van buiten de eu gemaakte niet strategische goederen.

weten we er nog meer?

de PvdA,SP,PVV oplossing van terug naar vroeger helpt in ieder geval niet.
AMBITIE, waar zijt gij?
nieuwkomer - 06 05 12 - 17:43

Helaas staat politiek de laatste jaren gelijk aan opportunisme. Niet wat op lange termijn het beste is voor Nederland geeft de doorslag maar het korte termijn partijbelang.
Rogier - 06 05 12 - 17:51

@Nieuwkomer, de meeste punten die je noemt bestaan (min of meer) al.
Onno - 06 05 12 - 18:00

@Onno
min of meer is onvoldoende
ps in Griekenland lijkt ultra links en rechts te winnen
Griekenland exit?
nieuwkomer - 06 05 12 - 18:17

@nieuwkomer

Dat 'Keynesiaanse' gedoe van overheidsinvesteringen is allemaal verspilling. Het tegenovergestelde moet gebeuren: belastingverlagingen, geld terug naar de burgers, snijden in overheidsapparaat. Mensen hebben minder behoefte aan meer consumptie en schulden maken dan tot voor enkele jaren. Dat moet je gewoon op zijn beloop laten. Vanzelf zijn de schulden genoeg afbetaald, de prijzen gedaald en willen mensen weer meer consumeren/investeren. Overheidsbestedingen ontnemen de mensen geld wat ze nu nodig hebben voor afbetalingen en prijsstijgingen, zoals door de "euro-redding".
Rik - 06 05 12 - 18:20

* Er zijn een aantal goeie Europese straaljagers die technisch beter presteren dan de JSF. De reden dat Nederland die niet kiest is om politiek-economische redenen. Ging de strijd puur om de beste straaljager voor de beste prijs dan won de JSF zeker niet! De Dassault Rafale en de Saab Gripen NG zijn dan een betere keus. Maar je hebt een punt: de beste straaljager voor de beste prijs (wereldwijd) is waarschijnlijk de Russische Sukhoi Su-35.
* Er zijn genoeg top-universiteiten in Europa, vind ik.
* Europees HSL-netwerk: is er al en wordt verder aan gewerkt om er meer 1 geheel van te maken.
* Europese belasting, die is er al, al betalen we die niet direct.

En ik denk ook dat de Grieken uit de Euro zullen stappen.
Onno - 06 05 12 - 18:51

@nieuwkomer

Zo mag ik het horen.

En een Europees alternatief energie beleid. Niet omdat dat zo leuk is voor het milleu, maar omdat de EU voorop loopt in de onvermijdelijk afname van olie productie. (In Europa neemt de productie het snels af). De Noordzee is al bijna leeg. Kernenergie is helaas geen alternatief, uranium is sneller op dan kolen en olie.

Overproductie is in veel EU landen gaan zitten in lege gebouwen, in Duitsland is een gedeelte gestopt in zonnen-panelen.

En wat te denken van Europese MBO's en HBO's. Het MBO is een vergaarbak geworden van drop-outs. Waarom niet het MBO op Europees niveau nieuw leven inblazen voor hen die wel verder willen.

@Rik
Ook mee eens. Overheid moet zeker niet groter, maar kleiner. Maar dat is een gedeelte van het verhaal. Uiteindelijk moeten al die mensen die nu aan de kant staan ook weer aan de slag. Niet met gaten graven die andere dan weer mogen dicht gooien.

Het blijft een uitdaging!
taco (Email) - 06 05 12 - 22:17

Uranium is alleen sneller op dan olie en gas bij de huidige prijzen. Bij de huidige prijzen zijn er grote hoeveelheden economisch gezien onwinbaar, maar bij een grondstofprijs die 10x zo hoog ligt nemen de kosten per KWh misschien een cent toe...
Er zijn maar 3 redenen om niet in kernenergie te investeren:
- veiligheid van centrales en afval (tot vorig jaar gold een centrale als Fukushima als extreem veilig)
- levert weinig banen op voor de investering
- het levert pas energie op over 10-15 jaar, aangezien het bouwen van zo'n centrale nogal lang duurt

Zeker dat laatste element maakt het veel interessanter om in te zetten op zonnekrachtcentrales in bijvoorbeeld Spanje. En vergeet even niet dat we nog erg veel steenkool in de EU hebben liggen.

Maar je hebt gelijk: we hebben een europees energiebeleid nodig.

Over scholen: waarom moeten MBO's op EU-niveau worden geregeld?
martin - 08 05 12 - 15:49

@all
Leuk al die europese gedachten/voorstellen. Maar dat gaat toch niets worden. Ik dacht dat we dat station reeds hadden gepasseerd.

Alle knoflook eruit (+frankrijk) en dan met Noord verder inclusief scandinavie, Polen en tsjechie. Ze mogen weer meedoen als ze x jaar aan x voorwaarden hebben voldaan.
En ja, gevolgen zijn niet best. Maar dit gaat hem echt niet worden beste vrienden.
Kees - 08 05 12 - 16:06



  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /

Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen, is het nodig deze simpele vraag te beantwoorden.
 

 

Kattebel:
Verberg email:

 

Is het goud tijdperk voorbij?

Editors Choice -- Dinsdag 21 Mei 2013 at 11:57 pm

Exploration activity has been trending down since the end of October 2011, the report notes, and IntierraRMG monitored drilling reports from only 355 prospects followed in March this year. Gold exploration has been particularly weak, with activity reported from just 172 prospects in March, compared with 382 a year earlier – a fall of close on 55%.




Laatste Reacties

martin ('Japan is het nie…): of een paper squeeze, aangezien het inmiddels wel duidelijk i…
nieuwkomer ('Japan is het nie…): al die hedgefunds die short zijn gegaan op goud, knijpen hem …
Fons ('Japan is het nie…): @Geldbubbel Hoe ontstaat nu eigenlijk hyperinflatie? Iedereen…
martin ('Japan is het nie…): Dat zou ik heel eerlijk/rechtvaardig vinden, maar ik zie het …
GeldBubbel ('Japan is het nie…): @Fons Dank voor je uitgebreide reactie. Toch zitten er grote g…
Fons ('Japan is het nie…): @Geldbubbel Doordat de Japanse overheid in staat is om zijn ei…
martin ('Japan is het nie…): Nee, maar het maakt vrij veel uit voor de stabiliteit van het…
GeldBubbel ('Japan is het nie…): @martin En vinden Japanse burgers die inflatie (met "negatieve …

Headlines