Index

Voorpagina
Beurslinks
Editorials
Adverteren
RSS-feeds
Twitter pagina

Dossiers

Eurocrisis
Kredietcrisis
Griekenland
Spanje
Portugal
Ierland
BelgiŽ

Tag cloud



Hoofdredactie

Hans Jager

Gastbijdragen

Wessel Aslander
Edwin Res
John Mauldin (VS)
Peter Schiff (VS)

Archieven

01 Dec - 31 Dec 2013
01 Okt - 31 Okt 2013
01 Sep - 30 Sep 2013
01 Aug - 31 Aug 2013
01 Jul - 31 Jul 2013
01 Jun - 30 Jun 2013
01 Mei - 31 Mei 2013
01 Apr - 30 Apr 2013
01 Mrt - 31 Mrt 2013
01 Feb - 28 Feb 2013
01 Jan - 31 Jan 2013
01 Dec - 31 Dec 2012
01 Nov - 30 Nov 2012
01 Okt - 31 Okt 2012
01 Sep - 30 Sep 2012
01 Aug - 31 Aug 2012
01 Jul - 31 Jul 2012
01 Jun - 30 Jun 2012
01 Mei - 31 Mei 2012
01 Apr - 30 Apr 2012
01 Mrt - 31 Mrt 2012
01 Feb - 29 Feb 2012
01 Jan - 31 Jan 2012
01 Dec - 31 Dec 2011
01 Nov - 30 Nov 2011
01 Okt - 31 Okt 2011
01 Sep - 30 Sep 2011
01 Aug - 31 Aug 2011
01 Jul - 31 Jul 2011
01 Jun - 30 Jun 2011
01 Mei - 31 Mei 2011
01 Apr - 30 Apr 2011
01 Mrt - 31 Mrt 2011
01 Feb - 28 Feb 2011
01 Jan - 31 Jan 2011
01 Dec - 31 Dec 2010
01 Nov - 30 Nov 2010
01 Okt - 31 Okt 2010
01 Sep - 30 Sep 2010
01 Aug - 31 Aug 2010
01 Jul - 31 Jul 2010
01 Jun - 30 Jun 2010
01 Mei - 31 Mei 2010
01 Apr - 30 Apr 2010
01 Mrt - 31 Mrt 2010
01 Feb - 28 Feb 2010
01 Jan - 31 Jan 2010
01 Dec - 31 Dec 2009
01 Nov - 30 Nov 2009
01 Okt - 31 Okt 2009
01 Sep - 30 Sep 2009
01 Aug - 31 Aug 2009
01 Jul - 31 Jul 2009
01 Jun - 30 Jun 2009
01 Mei - 31 Mei 2009
01 Apr - 30 Apr 2009
01 Mrt - 31 Mrt 2009
01 Feb - 28 Feb 2009
01 Jan - 31 Jan 2009
01 Dec - 31 Dec 2008
01 Nov - 30 Nov 2008
01 Okt - 31 Okt 2008
01 Sep - 30 Sep 2008
01 Aug - 31 Aug 2008
01 Jul - 31 Jul 2008
01 Jun - 30 Jun 2008
01 Mei - 31 Mei 2008
Aug 2005 - Apr 2008

Links

Beurs.nl
NU.nl Economie
Beleggen.blogo.nl
Edelmetaal-info.nl
Psychologie & beleggen
Golden Gecko
Bankblog Peter Verhaar
Amsterdam Trader
meer links

Zoek!

Stuff

Powered by Pivot - 1.40.5: 'Dreadwind' 
XML: RSS Feed 
XML: Atom Feed 
© Blikopdebeurs.com 1999-2011
Disclaimer

« Uit de wandelgangen i… | Home | 'Grieks bankroet moge… »

Banengroei VS, maar participatie daalt

03 02 12 - 19:31

Een op het eerste gezicht mooie banengroei in de VS: in januari kwamen er 243.000 banen bij, terwijl de meeste analisten slechts op 150.000 rekenden.  De werkloosheid daalde naar 8,3 procent, maar daar zit een flinke adder onder het gras. Analisten reageerden zonder uitzondering euforisch. 'Ondubbelzinnig positief', aldus ING econoom Rob Carnell. Helaas blijkt dat beeld niet te kloppen...

Uit de statistieken verdwenen
Natuurlijk is het zonder meer positief dat de korte termijn banengroei voorlopig doorzet. Zo voegde de dienstensector 176.000 banen toe, en de industrie 50.000. De daling van de officiële werkloosheid is echter grotendeels veroorzaakt doordat maar liefst 1,2 miljoen Amerikanen de zoektocht naar een baan opgaven en uit de statistieken verdwenen. Ook zijn de banencijfers vertekend, door de stijging van het aantal werkuren van 55-plussers, om het hoofd boven water te houden.


Dertigjarig dieptepunt participatiegraad
Dat een steeds grotere groep van Amerikanen geen deel maar uitmaakt van de arbeidsmarkt wordt pijnlijk duidelijk in de participatiegraad. Dit is de belangrijkste indicator voor de lange termijn trend en die zakte in januari scherp naar 63,7 procent, een dertigjarig dieptepunt. De onderliggende fundamentals verslechteren nog steeds, vreemd dat je dat vrijwel nergens leest. Sterker nog, Carnell van ING ziet al een Amerikaanse renteverhoging in het verschiet liggen.

(c) Blikopdebeurs.com Gebruikte Tags: , , , , ,
23 reacties

Het bewijs dat God met Obama is. Bij bloomberg hebben ze nu een mevrouw die bij dit soort "goed" nieuws berichten een soort appengeluidjes maakt. De poppenkast is kompleet.

Voor de olie liefhebbers.
Wie goed begrepen heeft wat er vandaag is gebeurt snapt dat het niets met mensen rechten te maken heeft. Die andere mensen slachter Islam Karimov (Usbekistan) krijgt weer militaire support van de US. Hoe hypocriet. De Christenen in Syrie voelen zich door het westen verraden.

De VN resolutie was voornamelijk een mogelijkheid om Hezbollah uit te schakelen. Hezzbollah is de proxy voor Iran om Israel direct te raken bij een eventuele aanval op Iran.
De resolutie is ook een mogelijkheid om de vliegroute naar Iran via Syrie en Iraq open te breken. Mensenrechte verhaal is kompleet absurd.

Het is 100% zeker dat Rusland en China dit nooit zullen toestaan.

Het afketsen van deze resolutie heeft een aanval op Iran in elk geval niet vergemakkelijkt. Gezien de berichtgeving uit de VS over Iran lijkt het erop dat men steeds meer aanstuurt op een oorlog.

Ik schat zo in dat de olieprijs verder oploopt, maar het instorten van de olie prijs blijft naar mijn mening boven de markt hangen.

De prijs aan de pomp in de US loopt ook weer lekker op. Voor de 4 is bereikt dollar a gallon stort alles weer vrolijk in.
http://fuelgaugereport.opisnet.com/index..

Links:
http://bikyamasr.com/53334/syrian-patria..
http://www.uznews.net/news_single.php?ln..
http://blogs.telegraph.co.uk/news/michae..
taco (Email) - 05 02 12 - 01:21

Zonder hervorming geen schuldenakkoord. Dit wordt een buitengewoon groot sociaal-economisch experiment. Sociologen zullen dit alles wellicht zeer nauwlettend volgen. Hoe gaat de moderne westerse mens om met pijnlijke ingrepen. Het is echt interessant.
Door de gegeven omstandigheden is het omzeilen van het probleem niet langer de meest voor de hand liggende optie. Maar zelfs dit blijft een mogelijkheid.
Argentinie was al een voorbeeld, maar dit herbergt nog veel meer aspecten.
Goosss - 05 02 12 - 16:01

Als je uitgaat van de participatiegraad zitten we dus gewoon in een diepe recessie al dan niet al een depressie in Amerika. Zeker als je overweegt dat 50 miljoen Amerikanen al aan de voedselbonnen zitten..... En dan nog durft men te spreken van economische groei. Dat heet vooral groei in het creatief omgaan met cijfers lijkt mij.

Er is al eens vaker een invalshoek geweest met bijv. de inflatiecijfers: indien men de inflatieberekening methode van pakweg 20 jr geleden nu zou gebruiken zouden er schrikbarende cijfers uitrollen.

We kijken dus vooral tegen de trukendoos aan van Bernanke, Obama en co, niet zozeer tegen de economische prestaties.
Onno - 05 02 12 - 22:21

De realiteit wordt bepaalt door de media. De media bouwt een virtuele realiteit van herstel. En vreemd genoeg willen mensen dat ook geloven. Herhaal je vaak genoeg dat het goed gaat dan gaat het goed. De groep die uit de samenleving valt verhuist naar de rand van de stad, waar geen camera's komen.

De 50 Miljoen voedselbonnen verhaal is voor de meeste mensen onbekend.

Leon de Winter (de man die alles in de VS beter vindt) Kwam er na 3 jaar wonen in Calefornie achter dat er wijken met alleen maar Latino's bestaan in de VS waar ze niet eens Engels praten. Hoe disconnected kan je zijn.
En dan heb je nog zo'n Nederlandse dirigent Jaap van Zweden die vindt dat als cultuur niet meer wordt gesubsidieerd dan moeten we de belastingen verlagen zoals in de VS. Alsof cultuur subsidie het probleem is in de VS.

Je kan dus in de VS wonen zonder door te hebben wat voor drama in de Wijk drie straten verderop plaatsvindt en dat is wel fascinerend. Je kan net als Jaap en Leon in de VS in Disneyland wonen en denken dat de Amerika een sprookje is gecreŽerd door Walt Disney.

Ik blijf bij een scenario waarbij het protest in de VS uiteindelijk echt gewelddadig wordt.

Er zijn al wat incidenten geweest.
taco (Email) - 06 02 12 - 00:41

Ik zie een 100% correlatie tussen de "labor force participation rate" en de "petroleum and gasoline verbruik" garfiek: Mish (Een van Googles top bloggers):
http://globaleconomicanalysis.blogspot.c..

Duidelijk een teken van Green shoots (om maar een term uit de oude doos te gebruiken).

Ook voor de olieprijs een mogelijk signaal!!

Gezien de mislukte absurde pogin dit weekend van de VS en de EU om naar eigen inzicht Hezbollah aan te vallen en het luchtruim boven Syrie vrij te houden, vraag ik mij af of een aanval op Iran door Israel mogelijk is. Globaal strategisch denken is voor de Nederlander sinds de dood van GBJ Hilterman geheel vreemd, in Rusland en China zijn ze niet gek.

Zie ook de verhinderde poging om
Iran via Georgia aan te vallen. Het lijkt erop dat Iran een brug te ver is voor Israel.
http://www.globalresearch.ca/index.php?c..
taco (Email) - 06 02 12 - 12:57

"Carnell van ING ziet al een Amerikaanse renteverhoging in het verschiet liggen."

in dat geval kan de VS niet meer aan zijn schulden voldoen.
Dus ik denk dat dat niet het geval zal zijn.

"Ik blijf bij een scenario waarbij het protest in de VS uiteindelijk echt gewelddadig wordt." Zou goed kunnen, en dat weten ze, dus uit voorzorg de Occupiers weg gestuurd.
Henk - 06 02 12 - 13:07

@Taco
Iran is geen land waar je zoals Irak zomaar even "binnenloopt" met een leger. Het is erg bergrijk land, verder heeft het land serieuze wapens en wordt een oorlog zeker geen PR-show voor 't westen. Sta er niet van te kijken als er een oorlogsbodem tot zinken wordt gebracht.

Ik vraag me allemaal af waarom het aanvallen van Iran zo nodig zou zijn. Er zijn wel meer dubieuze landen met kernwapens, so what?
Er is geen geld, het leger is uitgeput, wat er precies te winnen valt is niet duidelijk. Het militaire doel ook niet echt, behalve dan het laten inbinden van Iran en ik denk dan ook aan de nucleaire faciliteiten.

Over de toestand van de VS ben ik het volledig met je eens. De tegenstellingen tussen rijk en arm zijn altijd al wel groot geweest, maar die worden tegenwoordig alleen maar groter. Het gaat om de have's en de have not's (mensen die het voor elkaar hebben en mensen die rond de armoedegrens bungelen). De middenklasse is aan het verdwijnen.

Wie vroeger aardrijkskunde heeft gehad weet nog wel te herinneren wat de kenmerken waren van een derdewereldland. Amerika lijkt volgens die kenmerken steeds sterker op een derdewereldland.
Onno - 06 02 12 - 19:46

Onno
Die mafkees van Iran vertrouw ik voor geen meter. Sterker nog, die man is gevaarlijker dan Hitler. Ik ben zeer tegen oorlog, alleen die man gooit vroeg of laat bommen op Israel. En een aanval is hierbij nog de beste verdediging.
Dat verzin ik niet, hij zegt hetzelf. En allemaal in naam van Allah. Dat is hem eigen opoffering, en dat van "zijn" volk waard. Welnu hoe gek kan je zijn. Levensgevaarlijk die gek. Een extremist van de bovenste plank. Hij wacht alleen op het moment dat hij maximaal kan uithalen.
Goosss - 06 02 12 - 20:31

Mja klopt wel natuurlijk, blijft een eng regime.

@Taco
De link naar olie is zeker interessant. Feitelijk als je de grafieken bekijkt is dit gewoon een bevestiging dat we gewoon in een diepe recessie zitten (op z'n minst).
Onno - 06 02 12 - 22:09

@Gooss @Onno

Wat de uitkomst van een oorlog met Iran is weet ik niet. Ik heb geen idee hoe serieus de slagkracht van Iran is.

Ik heb geen sympathie voor de leiding van Iran nog van SyriŽ, maar nummer 2 op de ranglijst van onmenselijke regimes zit in Saudie Arabia onze grote vrienden. (vlak na Noord Korea)

Dat Iran Israel aanvalt is zeer onwaarschijnlijk. Iran vormt al sinds 1980 een virtuele bedreiging voor de VS en er is al sinds de jaren 80 een grote wens in de VS om Iran aan te vallen

Ik heb de moeite genomen om de toespraak van de Achmed Dinijad in de VN helemaal te beluisteren.

De volgende punten kwamen daar aan bod.

1. Hij zegt nergens dat zij Israel van de kaart gaan vegen.
(Iran bedreigt Israel via Hezbollah. Waarbij de strijd niet alleen ideologisch is maar ook om grondstoffen zoals water. Waarbij Israel duidelijk heeft aangegeven dat zij desnoods dit soort conflicten militair beslechten. 2002 : ďLast week Israeli Prime Minister Ariel Sharon said Lebanon's Wazzani plan could be "causus belli", a cause for war, between the two countries.Ē
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/2.. )

Achmed Dinijad vind dat er geen plaats is voor Israel. En men kan zich afvragen in hoeverre hij gelijk heeft als men er niet in slaagt om vrede met de buren te sluiten.
De gekke Koningen in Saudie Arabie worden nu door de VS tot de tanden bewapent en kunnen zo de volgende bedreiging worden. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-de..

We hebben gezien dat de laatste Israel oorlog in Libanon niet helemaal zo verliep als de oorlog in 82 toen men in drie dagen heel Libanon wist te bezetten. In 2006 kwam men niet verder dan een paar grensdorpjes en slaagde men er niet in om de raket beschietingen op Israel te stoppen.


2. In zijn toespraak in de VN ging hij uitgebreid in op het Drugs probleem dat de VS gecreerd heeft in Afghanistan. Sinds de inval in Afghanistan is in tegenstelling wat de mainstream media je wil doen geloven de handel in drugs vanuit Afghanistan enorm toegenomen naar zowel Iran als in Rusland. Onder de Taliban was Afghanistan bijna drugs-vrij.
http://pqasb.pqarchiver.com/thestar/acce..
Beide landen (Iran en Rusland) hebben een enorm drugsprobleem vanuit Afghanistan en klagen daar ook openlijk over bij de VS. Iran heeft zelfs net als wij in Nederland een methadon programma.
De correlatie tussen CIA en aanwezigheid en Drugshandel is 100%. Ook onze jongens zijn veelvuldig te zien met op de achtergrond vrolijke velden met vrolijke klaprozen (poppy). Waarbij het de kijker ontgaat dat men feitelijk de heroÔne productie bewaakt.

Overigens ben ik niet tegen Israel ik wens ieder volk een geweldige toekomst toe en ik hoop dat ze er in slagen een om een vreedzame manier met hun buren te co-existeren. Volgens mij heeft Israel een geweldige toekomst als ze daar in slagen.
Misschien is dit de tijd om vrede te sluiten met Hamas nu ze in Iran een gemeenschappelijke vijand hebben ;-) http://www.haaretz.com/print-edition/new..
taco (Email) - 07 02 12 - 08:53

En deze is ook leuk: NUCLEAR ENERGY. TODAY'S ANSWER:
http://2.bp.blogspot.com/-PFHs3qhA6Hs/Tw..
:-)
taco (Email) - 07 02 12 - 09:45

Taco
Ik heb meermaals toespraken van hem gezien waarin hij en plein publique verkondigt Israel te willen vernietigen en van de kaart gaat vegen. Letterlijk de door jouw gebruikte woorden.
Goosss - 07 02 12 - 19:31

@goosss

Dat is niet zo aardig :-) Ik had het idee dat hij het altijd in een soort diplomatieke taal verpakte.

Daarnaast vraag ik mij af of hij daar over gaat in Iran.

Rusland is zeker geen goede vriend van de Ayatollahs en heeft zelf nogal wat problemen met moslims die o.a. via Iran de Kaukasus binnen komen. Zij zullen zeker geen Iran accepteren dat vrolijk met Kernwapens een land gaat bombarderen. De s300 raketten heeft Iran uiteindelijk wel gekocht in Rusland maar nooit geleverd gekregen.

Daarnaast zal Israel niet twijfelen om direct terug te slaan met kernwapens. Maar ook de VS zal zeker een eind maken aan Iran als zij Israel aanvallen.

Iran heeft voornamelijk macht over Israel via Hezbollah en ik kan mij zo voorstellen dat zij die kaart makkelijker kunnen spelen als ze een kernbom hebben. Daar zit wel een serieus probleem. Zij kunnen Hezbollah beter gaan bewapenen als zij zich onaantastbaar voelen.

Echter voor mij is de Staat Israel omringt door allemaal vijanden, een even instabiel begrip als de moderne schulden economie. Daar zit voor Israel de kern van het probleem. Als zij er niet in slagen om een soort vrede te bewerkstelligen met hun buurlanden kan ik mij niet voorstellen dat, dat heel lang goed blijft gaan. Voor Israel kan dit wel eens historisch de meest gunstige tijd zijn gezien de overmacht die ze nu nog hebben en de overmacht die de VS nog heeft.

Maar voor dit moment is Iran zeker niet bezig met een atoomwapen, aldus Panetta Defence Secretary van de VS.

Maar nogmaals ik heb absoluut geen sympathie met het Iranese regime, (met geen enkel regime) maar in de wereld ranglijst gekken staan ze bij mij niet bovenaan


Blijft de grote vraag komt er oorlog en wat doet de olie.
Ik wacht tot de olie nog verder gestegen is en als de prijs de 4 dollar a galon nadert of hoger en de Brent ruim boven de 120 dollar is koop ik short posities. Ceteris paribus
Ik begreep dat in Juni de pijplijn van de Golf naar Cushing (delivery point voor WTI) wordt omgedraait zodat er olie uit Cushing naar de Golf kan lopen. Nu lopen alle stromen naar Cushing. Kan effect hebben op het prijsverschil WTI-BRENT.
Taco (Email) - 07 02 12 - 23:18

Neem dit allemaal voor kennisgeving aan. Waar ik echter een hekel aan heb is onzindelijk redeneren. Als dhr Taco eerst de woorden van ene Dinijad als bewijs aan haalt dat Iran Israel niet aan zal vallen, en vervolgens, als iemand zijn woorden logenstraft met droge ogen staat te beweren dat hij (dhr Taco) betwijfelt of Dinijad hier over gaat dan zakt er iemand geweldig door het ijs. Kroeg praat, zonder kennis, inhoud en betekenis. Meer niet.
Arnold - 08 02 12 - 05:01

@Beste Arnold

Ik kan helemaal niets bewijzen en ik bewijs ook niets. Als het zo eenvvoudig was was ik nu rijk. Ik probeer de stukjes nieuws op zijn plaats te krijgen. Een heleboel nieuws is in tegenspraak met elkaar. En veel nieuws wordt gemist door de mainstream, daarom plaats ik er zoveel mogelijk linkje bij naar "credible" nieuws sites.
U hoeft zich geen zorgen te maken op elk standpunt vanmijzlef kan ik voor en tegen argumenten vinden. En ik deel die graag met de mensen hier. Het is voor mij geen religie.

Ik heb nergens geschreven dat men uit de woorden van Ahmadinejad kan concluderen dat hij Israel niet gaat aanvallen.
Ook het tegenovergestelde lijkt mij nogal bold.
Ik kan alleen nergens ontdekken dat hij dat zo letterlijk zegt.
Maar Goosss beweert anders. Dus het zou kunnen. Met alle respect voor Gooss zie ik mijn woorden nog niet gelogenstraft, dan had ik daar ook graag een linkje bij gewild. Maar ik neem de opmerking van Gooss wel mee in de vorming van mijn mening.

Ik heb zijn toespraak in de VN van 2009 gevolgd die vertaald is door de VN. Daar werd in de media geschreven dat het een verschrikkelijke toespraak was. Ik kwam tot een andere conclusie. Helemaal als je die vergeleek met de toespaark van Ghadafi (De man die gekust wordt door Blair en Berlusconi ) in 2009. Die man kwam toen al over als volslagen gek en zijn toespraak was een enorme wanvertoning voor de VN. Daar bleven de diplomaten wel zitten.

Ik zou zeggen geloof niemand oordeel zelf
De full speech staat hier (ik heb hem 2 jaar gelden geluisterd)

http://www.youtube.com/watch?v=VjEAC4qt6..

Misschien dat u wel hoort dat hij zegt dat Iran Isreal van de kaart gaat vegen. Ook dat zou kunnen en dan zal ik mijn standpunt aanpassen.
Verder is het zeker dat er veel nieuws gespint wordt met betrekking tot Iran.
taco (Email) - 08 02 12 - 11:02

Arnold
De deelnemers hier, en zeker Taco, verwijzen veelvuldig naar (nieuws-)feiten. Wel discussieren we over de voortgang van allerlei ontwikkelingen. Daarbij zijn verschillende invalshoeken altijd interessant. Je hebt wel gelijk dat alleen maar meningen en geen onderbouwing niet veel toevoegen. Maar daar heeft deze site niet veel last van.
Wellicht is het leuk als jij een onderbouwde mening geeft. Bijv. over de Grieken. Want daar wordt toch geschiedenis geschreven.
Goosss - 08 02 12 - 18:19

Ik sprak laatst iemand bij een handelsfirma. Die vertelde mij dat handelaren een negatieve yield accepteerde op de Duitse Bonds, omdat als de Euro klapt zij verwachten dat de DM of de D-Euro enorm in waarde gaat stijgen en dus ook de waarde van de German-bonds. Men gokt dus op een kapitaalgaine, en op een Euro-break up.

Nu vraag ik mij af wat er met de Euro gaat gebeuren als Griekenland 20 maart niet aan zijn obligatie verplichting kan voldoen.
We hebben gezien dat de dollar enorm in waarden steeg na Leyman en dat de yen explodeerde na de Japanse Aardbeving.

En hier een voorproefje van de makers van het PVV Gulden Raport LSR

Lombard Street Research chairman Charles Dumas believes China and Europe will struggle and this century will belong to America.
http://www.youtube.com/watch?v=rJfOCX7CZ..

Hij verwacht dat de: up cycle in oil will go in reverse.

Wel opmerkelijk dat hij de onderlinge schuldposities nergens noemt. De verwevenheid van de financiŽle sector en de berg aan derivaten lijken niet van groot belang. Spanje kan de Euro verlaten en zijn munt devalueren zonder dat her en der een Europese of Amerikaanse bank omvalt. Wel heel opmerkelijk. Als het probleem zo simpel zijn dan ben ik ook voor een Euro-break up.
Ook opmerkelijk, dat hij van mening is dat arbeid-kosten in China en de VS bijna gelijk zijn, of begrijp ik hem verkeerd?

Kan Foxconn zijn fabrieken nu dus naar de VS verplaatsen.
taco (Email) - 08 02 12 - 20:10

@ Taco
Word lachen bij de "gulden presentatie". De PVV L (met de korte naam) gaat dus aan iedereen dood leuk vertellen dat we Europa en onze samenwerking daar binnen gewoon kunnen dumpen. Dat de terugkeer naar de gulden ons grote welvaart brengt. En de goedgelovige sukkel die dan gaat zeggen ďzie-je-welĒ. Maar de echte gevolgen er voor het gemak even niet bijvertellen. Dit is geen onderzoeker, dit is iemand die je kunt inhuren om je leugens te onderbouwen. Bah... wat een ...
roest - 08 02 12 - 21:01

Roest
Dit is inderdaad geneuzel van de bovenste plank. Kinderlijk niveau.
Het geval Griekenland is zo interessant omdat er nu na tientallen jaren van schulden opbouwen eindelijk kleur bekend zal moeten worden. Alleen door het vooruitschuiven van het probleem hebben we het hele sociale-economische systeem op de spits gedreven. En moeten we in zeer, zeer korte tijd een nieuwe invulling gaan geven aan begrippen als schulden (verplichtingen), sparen, de onderliggende waarde van geld en de verdiencapaciteit van landen. Gezien het niveau tegenwoordig wordt dat nog een hele kluif.

Arnold. Dit is inderdaad weer zo'n nutteloze mening. Maar als je de artikelen op deze site terugleest zie je dat we steeds weer door de ontwikkelingen ingehaald worden. De beweging is helaas al geruime tijd omlaag. En ik heb nog niet 1 zinnige oplossing gehoord.
Goosss - 08 02 12 - 21:50

We willen in het westen meer consumeren dan produceren. Groeien door te krimpen. En we sparen voor de toekomst door het geld daarvoor te lenen.

Zalig zijn de armen der geest.
Goosss - 08 02 12 - 22:17

Ik vermoed dat de PVV alleen een politieke show geeft. Het wordt geen "Balls to the wall" en het kabinet onder druk zetten. Ik zie niet dat de PVV een anti-EU agenda echt politiek gaat uitspelen. Zowel, dan wordt het echt interessant.

Ik denk dat de realiteit is dat in Berlijn en Frankfurt bepaalt wordt hoe de monetaire toekomst van Nederland eruitziet en dat niemand in Nederland dat durft te veranderen.

@goooss
We graven ons een weg uit de kuil

Maar ik blijf een vooruitgangsdenker ;-)
taco (Email) - 09 02 12 - 20:15

Taco
Durven is niet langer aan de orde. Ik ben bang dat we tot aan onze nek in de problemen zitten. We kunnen nog wel onze nek uitsteken, maar ja, het grootste deel blijft in het moeras steken. Voor een eigen richting is het te laat. En zonder de Duitsers ook. Of we willen of niet. We kunnen mijns inziens het beste de Duitsers beÔnvloeden en "samen" optrekken. Willen we nog iets redden. Totaal zinloos gepraat om alleen door te gaan. Net zoiets als kinderen die met hun zakgeld de hypotheek van hun ouders willen gaan redden.

Zolang de Duitsers de inflatie in toom weten te houden hebben ze de zaak redelijk onder controle en krijgen ze steeds meer macht.
Goosss - 09 02 12 - 21:52

@Arnold

Hier een aardige link over Iran en de macht van Ahmadinejad.

http://www.vancouversun.com/news/Iran+Ah..

Je kan hem zo in google translate stoppen als dat nodig is.
taco (Email) - 15 02 12 - 09:06



  
Persoonlijke info onthouden?

Emoticons /

Om geautomatiseerde spam in reacties te voorkomen, is het nodig deze simpele vraag te beantwoorden.
 

 

Kattebel:
Verberg email:

 

Stiglitz: Europa, kies voor groei!

Editors Choice -- Zondag 08 December 2013 at 9:50 pm

Nobelprijswinnaar Joseph Stiglitz: A central bank that focuses not only on inflation, but also on growth, employment, and financial stability; Replacing anti-growth austerity policies with pro-growth policies focusing on investments in people, technology, and infrastructure.




Laatste Reacties

max29 (Bailout IMF kost …): IMF -Goud- de z.g. 'nieuwe' wereldmunt. SDR De nieuwe wereld…
max29 (Bailout IMF kost …): IMF -Goud - Nieuwe munt - IMF Rock&Rotsch. BIS Banken en Mul…
max29 (Bailout IMF kost …): In dit artikel leest U ook dat JC de Jager de ned bijdrage aa…
max29 (Bailout IMF kost …): De Jager heeft in totaal 58 miljard aan het IMF gegeven. Daar…
Gerard (Dubai: droom blij…): Die Arabieren denken echt dat zij zich alles kunnen permitere…
goudschrijver (Roubini ziet hele…): Op zoek naar de actuele en voor jou voordelige goudprijs per …
Onno (Einde Blikopdebeu…): Mee eens, er zijn zeker in Nederland weinig alternatieven die…
Jacob Lageveen (Wellink: bitcoin …): @Eindspel, ik ga niet beweren dat FIAT geld een haar beter is…